انجمن علمی دانشجویی ریاضی دانشگاه یزد

دانشکده‌ی ریاضی - دانشگاه یزد

انجمن علمی دانشجویی ریاضی دانشگاه یزد

دانشکده‌ی ریاضی - دانشگاه یزد

  • ۰
  • ۰


مراسم گرامیداشت دهه ریاضیات عصر شنبه یازدهم آبان ماه جاری با حضور علاقه مندان این علم در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.


کمیته دهه ریاضیات دانشکده ریاضی دانشگاه یزد با همکاری بسیار خوب انجمن علمی ریاضی این همایش را برگزارکردند. در این مراسم رییس دانشکده ریاضی، آقای دکتر سید ابوالفضل شاهزاده فاضلی، پس از خوش آمدگویی به حاضران، صحبت هایی در مورد دهه ریاضیات (اول تا دهم آبان هرسال) و اهداف نامگذاری این دهه به نام ریاضی ارائه کرد. سپس آقای دکتر اکبر دهقان نژاد در سخنرانی خود با عنوان "ریاضیات در فرانسه" به بررسی آموزش ریاضی در فرانسه و مقایسه آن با برخی کشورهای دیگر پرداخت. برگزاری کارگاه "شخصیت ریاضی" برنامه بعدی این مراسم بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت. "شخصیت ریاضی" عنوان طرحی با سرپرستی آقای دکتر سعید علیخانی عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و همکاری آقایان شیخ علی شاهی و سعادت از کارشناسان ریاضی و روانشناسی است. این طرح در برخی مدارس یزد اجرا شده و بازدهی مثبتی بر دانش پژوهان ریاضی داشته است. در ادامه آقایان دکتر فاتحی نیا و دکتر خورشیدی به ترتیب در مورد ضعف های موجود در آموزش و یادگیری ریاضی و عشق و علاقه به ریاضی سخنرانی کردند. اهدای جوایز به دانشجویان و پخش نماهنگ های مربوط به زیبایی های ریاضیات از دیگر برنامه های این مراسم بود.


  • ۹۲/۰۸/۱۲
  • میلاد رجبیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی